Nejistá doba vede lidi k úvahám nad svou aktuální finanční situací, investicemi a pojištěním, které se vztahuje na jejich neschopnost pracovat v případě nemoci nebo jiné události. Velmi často se nám v posledních týdnech ozývají klienti a ptají se nás na postoj své pojišťovny v případě pojistné události související s koronavirem - proto jsme se rozhodli hlavní stanoviska našich partnerů zveřejnit v dnešním článku.
Nejistá doba vede lidi k úvahám nad svou aktuální finanční situací, investicemi a pojištěním, které se vztahuje na jejich neschopnost pracovat v případě nemoci nebo jiné události. Velmi často se nám v posledních týdnech ozývají klienti a ptají se nás na postoj své pojišťovny v případě pojistné události související s koronavirem - proto jsme se rozhodli hlavní stanoviska našich partnerů zveřejnit v dnešním článku.
VYJÁDŘENÍ POJIŠŤOVEN
Skupina Kooperativa (dříve i Pojišťovna České spořitelny – Flexi) neuplatňuje žádné výluky na pandemie a epidemie.
Pojišťovna plní v případě pracovní neschopnosti i situace, kdy zaměstnanec čerpá nemocenskou z důvodu karantény. Dobu karantény pojištěný prokazuje doložením příslušného formuláře ČSSZ „Potvrzení o nařízení karantény“, nebo „Potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény“. To stejné se týká i ošetřování člena rodiny (v případě dětí, které se nemohou účastnit výuky, potvrzení může vydat i škola).
Všechna další rizika jako hospitalizaci, vážná onemocnění atd. plní v souvislosti s COVID-19 a jinými epidemiemi/pandemiemi bez omezení.
Pojišťovna ČPP také plní v souvislosti s koronavirem COVID-19 z rizik pracovní neschopnosti a hospitalizace. Neplní z rizik ošetřování členem rodiny. Na druhou stranu v případě hospitalizace na infekčním oddělení se neuplatňuje čekací doba, jelikož se jedná o akutní onemocnění.
Stejně tak se k situaci staví i pojišťovna Metlife, která postupuje obdobně jako ČPP.
Zatímco karanténu nepovažuje za nemoc, samotné onemocnění koronavirem COVID-19 ano a plní jej jak u pracovní neschopnosti, tak u hospitalizace. Zároveň u této nemoci neuplatňuje čekací dobu 2 měsíce od vzniku smlouvy, jelikož se jedná o onemocnění akutní.
Skupina Generali Česká pojišťovna postupuje obdobně jako pojišťovna Kooperativa, tzn. pracovní neschopnost plní i v případě nařízené karantény (karanténu nařizuje ošetřující lékař, popř. hygienická stanice) a to bez nutného prokázání koronaviru. Pojišťovna naopak neplní v momentě, kdy byla nařízena klientovi karanténa z důvodu návratu z rizikové země.
Pojišťovna plní pracovní neschopnost i hospitalizaci. Karanténu samu o sobě pojišťovna neplní.
OBRAŤTE SE NA SVÉHO FINANČNÍHO PORADCE
Většina dalších pojišťoven plní onemocnění koronavirem v rámci své pracovní neschopnosti a hospitalizace, tzn. pojišťovny toto onemocnění zahrnuly do plnění ačkoli se jedná o pandemii, na kterou bývají často výluky.
Bohužel se najdou i pojišťovny, které v tomto případě neplní vůbec, a to právě z důvodu odvolání se na pandemii. Proto doporučujeme, abyste se spojili s vaším konzultantem, zvlášť pokud máte vy nebo někdo ve vašem okolí starší životní pojistky, a probrali s ním nastavení svého pojistného krytí a výklad pojistných podmínek.